FRAKT & LEVERING
Frakt
Pakker opptil 35 kg sendes automatisk med postens service pakke, om ikke annet er avtalt, eller om man selv velger annen
fraktmetode i nettbutikken.
Gods over 35 kg sendes med lastebil - stykkgods.
Betalingsmetoder:
Klarna - kan brukes til kredittkort, Klarna 14 dager eller Klarna delbetaling.
Postoppkrav
Servicepakke postoppkrav, postens takster tilkommer.
Har fakturaavtale - Bedrift, frakt tilkommer.
Firmaer som ønsker faktura må ha søkt dette og fått innvilget kreditt.
Fraktsats tilkommer da etter avtale om forsendelsesmetode.
Vipps
VI tilbyr Vippsbetaling i vår nettbutikk. Man får valget ved utsjekking.
Send oss en e-post post@gustavsenas.no eller ring 32 23 01 20 for nærmere fraktpris og betalingsmetode kan avtales.
Alle oppgitte priser gjelder for Norge og uansett hvor i landet.
Bestillinger fra andre land må fraktberegnes før kjøp via kredittkort.
For brevpakker eller andre sendemåter tilkommer postens eller andre transportørers gjeldende satser.
Levering
Du kan velge mellom følgende leveringsmåter:
Posten
Vi sender alle bestillinger under 35 kg med posten, dette gjelder også om vi kan dele opp bestillingen i flere pakker, om ikke annet blir avtalt.
Pakke til utleveringssted, pakke til bedrift ol. har posten sporing på fra vi sender varen og ev. alle omlastinger og går under deres reklamasjonsysstem.
Pakke i postkasse - dette er postens rimeligste sendealternativ og velger man denne løsningen går ikke denne inn under postens reklamasjonssystem.
Denne sendingsformen har kun sporing fra den skannes inn hos posten fra oss til den er levert i postkassa.
Postens anser dette som en brevsending uten noen form for garantier på lev. tid, skader eller at den ikke kommer frem.
Dette valget er derfor sluttkundens ansvar om pakken ikke kommer frem som ønsket.
Derfor bør man se an verdien av det man selv bestiller og velge andre fraktmetoder som gir bedre sporbarhet og reklamasjonsrett.
Bedriftspakke
Til bedrifter med fakturaavtale velges denne løsningen om ikke annet blir avtalt. Gi beskjed om det ikke er bemannet på mottaker adresse, da sender vi for henting på lokalt postutleveingssted.
Hente selv etter avtale i butikk
Levering til Jan Mayen, Svalbard eller andre land gjelder egne regler.
Leveringstid
Varen vil bli sendt fra vårt lager fortløpende. Dersom en vare er utsolgt kan det ta noe lengre tid. Skjer det endringer tillater vi oss å sende en likeverdig erstatningsvare dersom det er blitt gjort produktendringer eller forbedringer. I begge tilfeller har du rett til å avbestille eller sende varen tilbake.
I høysesong ber vi våre kunder om å ta kontakt om leverensen haster, noen ganger skjer det feil eller vi mangler varer og vi klarer ikke alltid å varlse i rett tid.
Vi gjør alt vi kan for å pakke samme dag eller senest dagen etter så får dere ikke et varsel eller et sporingsnummer innen denne tiden og det haster ber vi dere ta kontakt for avklaring – med et slikt samarbeid håper vi å kunne gi topp service også i fremtiden.
Restordre
Vi restnoterer automatisk hvis det på en ordre er en eller flere poster som ikke blir levert. Disse blir ettersendt når varen kommer til lager. Kunde blir belastet frakt.
Transport
Forsendelse skjer for vår regning og risiko. Leveringstid som er oppgitt, er dog under enhver omstendighet tilnærmelsesvis og uforbindtlig. Forsinket levering gir ikke kjøperen rett til å kreve noen form for godtgjørelse eller skadeerstatning av selgeren.
Dersom en vare er beskadiget når du mottar den, skal du umiddelbart gi beskjed til transportør. Om denne ikke påtar seg ansvaret, skal du kontakt oss. Ved retur fra kunde, står kunden for skader, som kan oppstå under transporten.
FEIL- OG MANGLER I FORSENDELSE
1. Generelt
1.1 Disse vilkårene regulerer rapportering av feil og mangler ved produkter levert av Gustavsen AS, heretter referert til som "Leverandøren".
2. Rapportering av Feil og Mangler
2.1 Kunden forplikter seg til å nøye inspisere og vurdere produkter mottatt fra Leverandøren så snart som mulig etter mottak.
2.2 Eventuelle feil eller mangler ved produktene må rapporteres skriftlig til Leverandøren innen tre (3) virkedager etter mottak av forsendelsen.
2.3 Rapporten skal inneholde en detaljert beskrivelse av feilen eller mangelen, samt eventuelle relevante bilder som dokumentasjon.
3. Konsekvenser av Manglende Rapportering
3.1 Dersom Kunden unnlater å melde feil eller mangler innen den angitte tidsrammen på tre (3) virkedager, anses produktene som akseptert, og kunden mister retten til å kreve erstatning eller kompensasjon for slike feil eller mangler.
3.2 Leverandøren forbeholder seg retten til å avvise krav om erstatning eller kompensasjon som ikke er rapportert i samsvar med disse vilkårene.
4. Prosess for Rapportering
4.1 Feil- og manglerapporter skal sendes skriftlig til Leverandørens kundeservice på post@gustavsenas.no.
4.2 Kunden vil motta en bekreftelse på mottak av feil- og manglerapporten innen 24 timer etter innsending ( forbehold om fri -og fereiavvikling ).
4.3 Leverandøren forplikter seg til å behandle feil- og manglerapporter så raskt som mulig og informere Kunden om resultatene av undersøkelsen.